Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Huggorm!

Publicerad 2009-04-29 16:23:09 i Djur och natur,

Nu fick jag äntligen möjlighet att titta och fota en vuxen Huggorm. Vid Åsberget strax väster om Örnsköldsvik finns det gott om vackra Huggormar. Idag fann jag en vuxen hona och tre små fjolårsungar, kolla in dem!


En stor och vacker Huggormshona, våren 2009!


Vackert djur med ett respektingivande huvud.


Hon fick helt plötsligt för sig att krypa ner under den snö som fanns kvar. Här har hon just kommit upp ur snön. Samlande på luftens luktpartiklar med sin tunga.


Så här små är Huggormarnas fjolårsungar, jämför med nycklarna.


Förutfattade meningar blir fördomar först om de inte kan ändras när de ställs inför nya kunskaper.
/George Bancroft

dan

Kommentarer

Postat av: Bodil

Publicerad 2009-04-29 18:26:29

Du håller på att jobba bort min ormfobi, jag kan faktiskt titta på bilderna

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-04-29 18:27:55

Du håller på att jobba bort min ormfobi. Jag kan faktiskt titta på bilderna!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela