Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Tekniklego & motorsågsmassaker!

Publicerad 2009-04-28 14:59:25 i


I min klass, en årkurs nia, har de fått jobba med Tekniklego under tekniktemaveckan nu i vår! Av de ämnen man har i högstadiet så finns ämnet Teknik med. De ska alltså ha betyg i det ämnet. Därför har vi på Ängetskolan valt att jobba koncentrerat under en vecka på höstterminen och en vecka på vårterminen för att hinna med detta.

Min klass var verkligen intresserade och jobbade otroligt bra under denna vårvecka. Under tekniktemat så ska de bygga fyra olika skapelser, en dragare, en dragster, vandraren och en hund. Dessa tekniska underverk ska sedan kunna genomföra en del tester och prov, som ska dokumenteras och redovisas. Som slutprojekt så byggde de en "lyftanordning" eller en "fladdermus" som de också skulle skriva en teknisk rapport om.

Alla i klassen hur duktiga som helst, helt enkelt KANON-duktiga och fixade arbetena helt sjukt bra!!! Jag är oerhört imponerad av deras arbetsinsatser och jag blev mycket överraskad över hur bra vissa genomförde arbetet.

Förutom detta så hade jag en elev som redan gjort tekniklegot på höstterminen och därför fick en annan uppgift. Han skulle demontera en motorsåg, renovera den, sätta ihop den och få den att fungera! Dessutom så skulle han dokumentera det hela!! Även han gjorde ett KANONJOBB och jag är väldigt imponerad över hans arbetsglädje och kunnande.

Här kommer lite bilder från Teknikveckan. Klicka på bilderna!

         

        

        

          

          


Nu kommer bilder från MOTORSÅGSMASSAKERN!!

     


Ungdomen skulle vara ett idealiskt tillstånd om den kom lite senare i livet.  /Herbert Henry Asquith

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela