Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

All Along the Watchtower!

Publicerad 2009-08-10 18:39:45 i Musik & dans,

Hur kan två av samma låtar vara så olika bra! Först är det Bob Dylan, för övrigt han som gjort den, som framför sin "All Along the Watchtower! Sen kan man avnjuta Jimi Hendrix version som överlägset toppar Bob Dylans. Kan rent av tycka att Dylans version är kass och att han för övrigt är en dålig sångare! Han har i och för sig gjort oerhört många bra "klassiker" i sina dar, men sjunga det kan han inte. Däremot Jimmi Hendrix var både en bra sångare och gitarrist. Nu får jag väl en hel drös med Dylan-fans över mig, men ok det får jag stå ut med. Jämför de två versionerna själv och bilda dig en egen uppfattning!!

Dylan först!


Medioker va? eller?


Helt sagolik tycker jag!! Vad tycker du?

Musik till middagen är en förolämpning både mot kocken och musikern.  /Gilbert Keith Chesterton

dan

Kommentarer

Postat av: ernstr

Publicerad 2009-08-10 20:40:51

Dylan är inte världens bästa manlige sångare, särskilt inte nu på äldre dar, men han gör det med KÄNSLA och INLEVELSE. Och artisteri. Men jag håller med dig om att Hendrix gör 'all along the watchtower' bättre .

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela