Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Datorhaveri!!!

Publicerad 2009-08-29 20:50:27 i Allmänt,

Du bistra verklighet, vår dator har kraschat! Det har vänt helt upp och ner på tillvaron nu när datorn pajat. Frågan är om man är för datorberoende? Har tillvaron inte något att ge utan dator? På frågorna svarar jag, javisst är jag datorberoende, på gränsen till nörd! På den andra frågan svarar jag, jovisst finns det annat i tillvaron som betyder mer än datorn. Men å andra sidan så förgyller datorn tillvaron och all den nytta man har av den kan man inte bortse ifrån. Dessutom har jag en hel massa skoljobb på vår dator med allt från planeringar till prov etc. Tänk sen alla bilder vi tagit genom åren, buuuu! Vi får hoppas att datorn går att fixa eller åtminstone att det går att säkerhetskopier hårddiskarna. Enligt en bekant som ska fixa den så är det moderkortet som pajat och då borde hårddiskarna vara ok!

Vi har världens bästa grannar! När de hörde om vårt problem så fick vi låna en bärbar PC som de kunde avvara. Så tack Alf och Gunilla ni är ovärderliga!!!

Nu blir det inte så himla mycket bloggande för min del då alla mina bilder finns i den trasiga datorn. De bilderna får vi återkomma til när den är lagad!!

 
Datorer gör det enklare att göra en massa saker, men de flesta saker
de förenklar behövs inte göras alls.
  / Andy Rooney

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela