Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Gibson, vilket stöd!

Publicerad 2009-08-13 16:08:41 i Våra Husdjur,

Vi bestämde oss att skaffa hund igen hösten 2006. Vår förra hund boxern "Cladde" dog i mars 2004 och vi kände att tiden var mogen. Vi bestämde oss för att skaffa en borderterrier eftersom de på många sätt påminde om en boxer i sättet, men inte var så stor. Framåt juletid kom vi i kontakt med en uppfödare som var seriös och som hade dokumenterat bra hundar. Dessutom så skulle de få valpar som skulle levereras i juni 2007, det passade oss perfekt. För övrigt heter kenneln Mini Ann's Kennel, i Skellefteå. Nu blev de ju så illa att min rygg började krångla mer än vanligt våren 2007, jag har haft problem med min rygg sen 20-års åldern. Som ni redan vet så blev jag så dålig att jag från slutet av maj blev sjukskriven. Sedan dess har jag varit både helt sjukskriven och halvt sjukskriven. När vi hämtade Gibson veckan före midsommar, kom han därför som en gåva från ovan. Under min sjukskrivningstid har jag haft ett otroligt stöd i honom. Visst har jag ett stort stöd från familj, anhöriga och arbetskamrater, men ändå. Att vara hemma på dagana när man egentligen vill gå på jobbet har för mig varit oerhört påfrestande och utan Gibson hade det varit en katastrof. Gibson är alltid glad och alltid pigg på att hitta på saker och ting. Han ställer inte heller så stora krav utan behöver mat och rastning några gånger om dagen, han är alltså en pålitlig följeslagare när jag tar mina promenader. De dagar jag inte klarar av att gå ut och gå så är han ändå förnöjsam och ligger bredvid mig när jag läser, ser på film eller sover. Jag vill gärna visa er vår härliga Gibson i ett antal bilder från första mötet till dags datum! 

Klicka på bilderna och börja längst upp till vänster och gå åt höger för att följa i tid från första mötet och till nu! 
     

       

       

     

      

 

Hundar har gett sitt absoluta allt. Vi är centrum för deras universum. Vi är i fokus
för deras kärlek, trohet och tillit. De tjänar oss i utbyte mot  smulor.
Det är utan tvekan det bästa avtal människan någonsin gjort!
  / Roger Caras

dan

Kommentarer

Postat av: minos

Publicerad 2009-08-13 18:33:54

Åååh vilka underbara bilder! Vad jag längtar efter honom!!! Och er för den delen ;) Puss å kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela