Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Hjälp världens barn!

Publicerad 2009-08-02 14:45:43 i Politik,

Vi har sedan en tid valt att hjälpa "Världens barn" genom UNICEF! Det är en sådan liten gest man kan göra för att hjälpa något eller några av alla dessa olyckliga barn på vår jord. Vi har det så otroligt bra och många gånger känner jag skuld för att "varför just jag" ska få ha det så här bra! Jag vet inte om det är för att döva mitt samvete eller något annat, men det skiter jag i och handlar istället. Det kan du också göra!!! Gå in på UNICEF;s hemsida och anmäl dig redan idag som världsförälder till "världens barn"! Ett litet bidrag på 100 kr i månaden är ingen katastrof för din ekonomi. Men det gör faktiskt underverk för en del och dessutom så känns det riktigt jäkla skönt att få hjälpa till, tro mig!!!



Fatun, 9 år (Utdrag från UNICEF;s hemsida)

Nioåriga Fatun, Etiopien © UNICEF  

Nioåriga Fatun hämtar vatten från en vattentank tillsammans med sin lillebror nära staden Gode i sydöstra delen av Etiopien. Här bor de i ett läger med 450 andra flyktingar. Fatuns föräldrar tvingades flytta med hela familjen och alla deras djur när svår torka drabbade området där de bodde. Över fyra miljoner etiopier saknar tillgång rent vatten.

Gå in på http://www.unicef.se/ och gör en insats du med, helst idag!!!       

Det finns bara två bestående gåvor vi kan skänka våra barn. Den ena är rötter, den
andra vingar!
  /Hodding Carter

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela