Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Hur gick det för svanarna?

Publicerad 2009-08-05 18:44:43 i Djur och natur,

Ni som följt min blogg minns kanske att jag fotat ett svanpar med tre ägg! Jag bevakade paret omsorgsfullt för att få chans att fotografera deras ungar innan de skulle ge sig av. Nu råkade det vara så att den helg som de verkade ha lämnat boet så var vi i Umeå. Nu blev det alltså så att några ungar i boet fick jag aldrig chansen att fota. Men jag har hört från flera håll att man sett ett svanpar med tre ungar uppehålla sig i sjön. Dock har man man på senare tid bara sett två av svanungarna med sina föräldrar. Om den tredje ungen bara råkat hålla sig gömd eller om den råkat ut för något kommer vi nog aldrig att få veta. Men blir det två ungar som växer upp till fullvuxna vackra knölsvanar så är det gott nog!!

Här en bild på den ståtliga svanmamman!


Visst är hon vacker den stolta knölsvanmamman, med en knott på skallen?!


Den stolta tjejen i en annan vy! Läs om knölsvan HÄR!

"Jag vet att vi människor och fiskarna kan leva i fred med varandra."   /George W. Bush

dan

Kommentarer

Postat av: carina

Publicerad 2009-08-05 21:46:11

men vilken vacker svan.. tänk om man kunde få en bild på en nån gång..



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela