Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Levande helikoptrar!

Publicerad 2009-08-03 18:21:33 i Djur och natur,

Det har väl inte ungått någon att jag är fascinerad av trollsländor. Denna stora slända lyckades jag fota i flykten idag!!


Blågrön mosaiktrollslända (Aeshna cyanea) är en art i insektsordningen trollsländor som tillhör familjen mosaiktrollsländor. Fotad i flykten när den "brummade" förbi!


Samma trollslända några ögonblick senare när den var på väg bort!! Läs om den Blågröna mosaiktrollsländan HÄR!

"Hacka inte på onani, det är sex med någon jag älskar!"  / Woody Allen

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela