Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Fuck you! Skuggan avslöjar vem du är!

Publicerad 2009-08-20 13:35:28 i Humor,


"Hang Loose"! Är från början ett tecken som användes av surfare. Alltså surfare som står på brädor på vågorna och inte nätsurfare som surfar på internet. Man ska dessutom "vrida" på handen i små rörelser!  Andvänds ofta av småpojkar i stora brallor, det vill säga de som definierar sig som Hip Hopare!


"Satans fingers"! Är inte alls en symbol för satans horn eller någon form av satanism. Tecknet introducerades av den lille store sångaren Ronny James Dio i hårdrocksgruppen Dio! Han hade fått idén från sin mormor som brukade göra detta tecken till hälsning. Så Ronny snodde tecknet av sin mormor och började göra det på sina konserter och vips var en hel hårdrocksvärld "såld"! Detta tecken står alltså för något som har med hårdrock att göra. Man visar helt enkelt att man gillar Hårdrock och Metal!


"Fuck you"! Det här tecknet behöver nog inte någon presentation. Betyder helt enkelt far åt h-vete! Själv använder jag det här när jag ska definiera dansbandsmusik, Uuurkk!!

Nu kanske jag gjorde en och annan som gillar dansbandsmusik ledsna? Det var inte min mening, förlåt!! För att visa att jag menar det så kommer här SCOTTS med sin sockersöta sångare i "Två mörka ögon". Detta som ett litet "plåster på såren"!!



Det första steget mot kunskap är att förstå att vi är okunniga.   / David Cecil

dan

Kommentarer

Postat av: marionhallon

Publicerad 2009-08-20 18:24:54

Ha haaaa! Ja, nu var du väldigt snäll (mot mamma tex). Men du! Jag håller ändå med dig om att dansbandsmusik suger!



Önskar er en fin höst!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela