Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

The Moonshadow!

Publicerad 2009-08-16 20:32:12 i Funderationer!,


Hur mycket påverkar månen våra liv? Själv brukar jag ha det lite svårt för att sova de nätter då fullmåne uppträder, inbillar jag mig i alla fall. Men håll med om att månen finns där på natthimlen som en vakande vän som inger trygghet. Den kastar dessutom sitt förföriska ljus över de förälskade par som väljer sin "kurtis" ute under natthimlen! Cat Stevens tillägnar månen sången "Moonshadow" vilket ytterligare visar dess betydelse i folkmun.



Avnjut en trevlig söndagskväll så här inför en ny arbetsvecka. För min del blir det sängen, datorn samt TV;n i veckan, Aidensfield och Smallville väntar. God Natt med er!!!

Vad du är lycklig måne klara, som får så högt över jorden fara och blott se på.
  /Christina Lagerlöf

dan

Kommentarer

Postat av: Metalnallen

Publicerad 2009-08-17 07:32:58

Har svarat dig angående Machine Head och Pantera på min sida!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela