Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Vårdkasen på Åsberget!

Publicerad 2009-08-25 19:57:52 i Historia,

Tog min moppe och for ut och körde en sväng. Det är riktigt bra terapi att åka på en så pass bra "moppe" som SYM är. Vilket fall som helst så hamnade jag uppe på Åsberget alldeles bredvid TV-masten. Där finns en vårdkase som byggts upp på samma plats där det i forna dar stod en. Det var den tidens sätt att larma vid fara, till exempel om Ryssen var på väg. Det hände ju vid några tillfällen att de gjorde det och då var en vårdkase bra att varna med utifall att de skulle komma igen! Om ni sett "Sagan om ringen" -trilogin så vet ni att i den sista delen, "Sagan om konungens återkomst", så använder de sig av just vårdkasar i varnande syfte! Kola in hur en sådan se ut härnere! Sen stötte jag ju naturligtvis på en Huggorm och då kan jag ju inte låta det tillfället gå förbi utan att visa er en bild på den, håll till godo!


Vårdkasen på Åsberget, augusti 2009. Läs om vårdkase HÄR!


Svartvit bild denna gång på en vacker Huggormshane!

Att inte försvara en person kan kanske vara förlåtligt, men att missköta
ett försvar är brottsligt. 
   / Marcus Tullius Cicero

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela