Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Vårtbitare!

Publicerad 2009-08-06 18:33:10 i Djur och natur,

Hittade en vårtbitare idag på ängen, när jag var ute och rastade Gibson. Dessa gräshoppor är imponerande stora och kan bitas rätt rejält om de får chansen!


Bättre en vårtbitare på handen, än tio på ängen?


Vårtbitare (Tettigoniidae). Imponerande stor! Läs om vårtbitare HÄR!


Här kan man se hur pass stor vårtbitaren är. Ändå är inte detta exemplar fullvuxen än utan når sin fulla storlek om några veckor!

(klicka på bilden)

En lite större bild!

"När jag tittar på tv och ser de där fattiga, svältande barnen över hela världen,
kan jag inte låta bli att gråta. Jag menar, jag skulle gärna vara så där smal men
inte med flugor och död och allt det där."    /
Mariah Carey

Kommentarer

Postat av: Helena ljungkvist

Publicerad 2009-08-28 07:33:04

jag hittade en vårtbitare i går den är 7cm lång är det vanligt att dom blir så stora?

tack på förhand. helena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela