Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Synd att man inte gillar Whiskey!

Publicerad 2009-08-21 15:40:02 i Musik & dans,

Här kommer tre versioner av den Irländska folksången "Whiskey in the jar". Den första spelas av den rockgrupp som gjort låten känd nämligen Thin Lizzy! Denna version har de gjort lite tuffare än vanligt, helt enkelt på Metallicavis! Därefter får vi höra Metallicas version! Då blir det åka av!! Slutligen som folksång med the Dubliners från Dublin!!

 
 
 

Tänk ändå om jag hade gillat Whiskey! Då hade jag tagit mig en stor rackare ikväll, för jag blev himla sugen efter dessa tre klipp!!! Nää det får bli Cola istället!!! Dessutom så är jag numera mer eller mindre nykterist eftersom jag äter värktabletter för mitt ryggonda!

Jamen appropå det så är det ju fredag idag, helg med andra ord!!! Käka nu lite gott ikväll och har ni någon att pussa på så gör det! Om inte så kan ni ju gå ut och pussa på första bästa "männisch" ni ser. Men så kan man väl inte göra? Nej det är nog så, men tänk vad glad de skulle bli som helt otippat får en puss!!! Det kanske ändå är värt att prova? Vågar ni? Vågar jag? För min del så är jag nog tillräckligt tokig för att göra det, så det så!!

Kärleken skapar ett "vi" utan att förstöra ett "jag"!   / Leo Buscaglia

dan

Kommentarer

Postat av: Metalnallen

Publicerad 2009-08-21 18:18:48

Metallica´s version är helt klart den bästa!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela