Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Mina ormar

Publicerad 2009-02-13 17:28:50 i Våra Husdjur,

Fredag 13 februari 2009

Idag tänker jag presentera mina ormar för er. Jag har ända sen sjuårsåldern varit intresserad av ormar och ödlor. En del brukar fundera vilken gen jag har fel på eftersom jag har ormar här hemma i huset. Men med ett stort intresse och med en tillåtande fru så har jag kunnat idka mitt intresse fullt ut. Håll till godo! Peka på och "klicka" på bilderna, så blir de större.


             

           



Längst uppe från höger ser ni min stora 2 m långa boahona. Vid tillfället då bilden tog så skulle hon till att ömsa. Det ser man på att ögat ser lite "mjölkigt" ut. Därefter följer hanen på ca 1,70 m. Tredje bilden högst uppe från vänster visar mina Gröna Trädpyton, två honor och en hane. Hanen och en av honorna parar sig på denna bild. Därefter följer i tur och ordning de tre Gröna trädpytonungar jag lyckades kläcka fram i augusti 2008. Lägg märke till att ungarna är gula och förblir så upp till ett år, innan de åckså blir gröna. De sista två bilderna visar på mina Majsormar. Hanen är för övrigt en albinovariant. Honan, den rödare, är för övrigt en av hanens ungar. Vill ni veta lite fakta kring dessa djur så kan ni ju alltid leta på internet!

MODO vann igår och "Foppa" gjorde ett mål! Den här säsongen kommer att bli KUNG för oss MODO-tokiga!!!

Ha en trevlig fredagskväll och titta gärna på Let´s Dance, om ni nu inte har något annat roligare för er! Men det måste ju finnas många alternativ som är mycket roligare det!

dan
 

Kommentarer

Postat av: idahoo

Publicerad 2009-02-13 17:32:02

Lägg gärna märke till att majs-albino-hanen mest är Idas =) Min Albin.



Pappa, ser du hellre Let´s Dance än På Spåret?!?!



Ha en bra fredagkväll, nu drar vi till Piteåå!



KRAM!

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2009-02-13 19:48:43

Hejsan! Ja visst är han fin min lille pojk! Kan inte annat än hålla med. Filken fin bild du har. Man ser på dina bilder att Kricke är otroligt lik dig. (men det vet du väl redan)

Vad duktig du är på att fotografera!!

Hälsa hela familjen så gott!!!



/Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela