Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Svettningar och kalas!

Publicerad 2009-02-02 20:56:48 i Allmänt,

Måndag 2 februari 2009

Åter till vardagen! Ja men hörrö ni ni, nu undrar ni nog hur i hela friden jag klarade av att fira min hustrus födelsedag med den groteska influensan i kroppen? Det gick faktiskt riktigt bra, tro det eller ej! Men jag är ju man och lite feber på så där 44oC (minst) stoppar inte en krigare som jag. Framförallt inte då så viktiga saker måste genomföras. Det är ju klart, jag svettades en hel del, jag gick ner drygt 14 kg på tre dar! Att fira sin fru då hon fyller femtio år är ju en sån där viktig sak och då får inte ens en så "farlig" sjukdom ställa sig i vägen för mig.

Men som tur är så var våra barn hemma och hjälpte till! Framförallt Ida drog ett hästlass och jobbade och slet både lördag och söndag! Tack för hjälpen mina kära barn med repektive.

Vi firade Ingela i dagarna tre och det var jättelyckat. Många nära och kära kom och förgyllde hennes högtidshelg! Jag tror att det blir ett minne för henne för all framtid!!! Det tror jag att det också blir för många av oss som var med!


Syster Maude läser en egenhändgt komponerad gratulationsvers för Ingela.



En och annan gratulant var tvungen att vila emellanåt!

Nu är det februari och våren rycker allt närmare. Ta vara på de strålande vårdagar som kommer och gå ut i vår vackra natur och njut. Det är ett kanonbra sätt att ladda batterierna, jag lovar!!!

dan

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2009-02-03 22:52:26

Grattis i efterskott önskar Maria

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela