Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Umeå!

Publicerad 2009-02-28 10:46:18 i Allmänt,

Lördag 28 februari 2009

Det är alltid lika trevligt att vara i Umeå och hälsa på! Ligger hela morgonen framför TV;n på våra dynor och slappar, fikar och pratar. Ikväll ska vi käka allesammans hemma hos Kristoffer och Maria. Innan det är dax så blir det en liten promenad för mig och Gibson. Ingela och Ida ska göra sig en sväng ner till City och Samuel ska åka till "Fortet" och roa sig med "Fångarna på fortet".

Nä nu väntar lite fika och sen blir det en promenad. Ha det gott!!

Här kommer några bra citat eller ordspråk för lärare att tänka på och kanske om så behövs ta till sig!!!

Alla lärare kan förklara vad de förväntar sig av oss. Men en bra lärare väcker
våra förväntningar på oss själva.
       Källa: okänd.

Hypoteser är vaggvisor som läraren vyssjar sina elever till sömns med.      Källa: Goethe

Uppriktigt sagt så är lärare den enda yrkesgrupp som undervisar våra barn!      Källa: Dan Quayle

Det finns en plats på jorden, där solen aldrig ler. Den platsen heter skola, dit vill jag aldrig mer.   Källa: Okänd elev (Jag hoppas verkligen att våra elever på Ängetskolan inte känner likadant!)

Hjärnan är ett underbart organ. Den startar direkt när jag vaknar på morgonen och stannar inte förrän jag kommer till skolan.   Källa: Okänd  (Det här stämmer nog ganska bra! Vi måste bli bättre på att väcka våra elever intresse)

Jag tycker om att lära mig men inte alltid att bli undervisad.     Källa: Winston Churchill


Ha en bra dag och glöm inte att din GUD förmodligen går med dig. Det gäller bara att se tecknen!! 

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela