Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Vad tänker du på lilla skata?

Publicerad 2009-02-19 14:19:06 i Humor,

Torsdag 19 februari 2009

Var ut och gick en liten sväng med Gibson idag. Trots att ryggen krånglar så måste jag ut och röra på mig, blir ännu tokigare annars. När jag gick där och haltade så fick jag se en skata sitta och titta. Den satt i en trädtopp i eftermiddagssolen och funderade i godan ro. Det som slog mig då var, vad funderar egentligen en skata på? Har den ungefär samma tankar som vi människor? Forskare och andra införstådda påstår ju att djur bara handlar på instinkt och inte tänker. Men vet vi med säkerhet att det är så? Kan vi bara avfärda alla djur som ej tänkande individer? Låt oss leka med tanken att en skata tänker, vad tänker han då på?

Vad det är skönt att sitta här i trädtoppen och titta på alla dumma människor! Vad lös i magen jag är idag, kan det vara den där Lasagnen Jonssons la ut vid fågelbordet igår? Eller har jag fått en släng av vinternäbbsjukan? Inga rovfåglar idag, va skönt! Men alla dessa förbannade katter som springer här hur som helst. Kanske jag ska reta någon av dem idag, jag ska prata med polarna sen. Snart är det vår! Undrar om jag får tag på någon toppskata att hm hm med i år? Inte för att jag gillar att bygga bo och föda upp ungar, inte det inte. Nej det är bara en sak som gäller, PANG PÅ!!! Raka rör så att säga!!! Kraxis brutta från ifjol var inte dum inte. Ska kolla in läget där framöver. Hon skulle behöva en riktig SKATA hon! Va ska hon med den fjollan till? Denna vår är det  jag som ska visa var skåpet ska stå, come on baby, som det sägs bland fjollorna eller människorna som de heter. Oj vad skönt det är att bajsa förresten, skulle haft något att läsa bara.

Finns det några dummare i världen än människor förresten? Nääää tror inte det! Skotta snö hela vintern och klippa gräs hela sommaren. Ska det vara något det? En i området klipper gräset nästan varje dag!! Vilken energi! Sen när det ska vara party, då kan de inte bara träffas som vi Skator och snacka lite, nej då, då ska det grillas och drickas något för att bli glada och avslappnade. Men inte blir dom det inte, nä hä ä då bara patetiska. Snacka om puckon! Nämen nu kommer det där puckot Jonsson, han med matbordet, och hans hund. Det är väl bäst att dra innan man blir fotograferad eller skälld på. Ha det så kanske vi hörs någon gång. KRAX KRAX!! 

Ja men vad tror ni? Kan det vara så? När jag tittar på vår hund Gibson och vet att han ser och hör ett och annat här hemma, som i vilket hem som helst, så hoppas jag att forskarna har rätt. För vad i hela friden skulle "Gibbe" tänka om mig annars??!!



Vad tänker du lilla Skata?

Ikväll gäller det verkligen att MODO vinner borta mot Rögle!! Ingen vinst inget slutspel, så enkelt är det nog bara!

dan

Kommentarer

Postat av: Kristoffer

Publicerad 2009-02-23 10:24:22

Ja du, far!



Har inte kommenterat här så mycket alls ännu... eller faktiskt kanske inte alls? Hmm. Ska bli bättre på det.



Roliga inlägg, om än lite väl pretentiösa ibland. Det här var dock inte så värst pretentiöst, utan mer bara... konstigt? Men roligt! =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela