Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Förkyld? "The Shield" hjälper!

Publicerad 2009-01-29 14:58:32 i Film och litteratur,

Torsdag 29 januari 2009

Fortfarande förkyld! Men febern har börjat lätta och med lite tur så är jag nog feberfri i morgon. Vad gör man då för att tillfriskna lite snabbare? För mig gäller att dricka mycket (ej alkohol), äta apelsiner (C-vitamin), käka alvedon och ta näsdroppar. Men framförallt så gäller "The Shield"! Det är en Amerikansk polisserie som är inne på sjunde säsongen nu. Jag sitter och kollar säsong två nu, vilken jag för övrigt fick av min son i julklapp!!! Den polisserien är så j...... braaaa. Det är klart att den är grym, rå och våldsam, men ändå sååå braaa! Den kan jämföras med polisserien "Spanarna på Hill Street" (Hill Street Blues) som gick på TV, på 80-talet, om ni minns den. Men med den skillnaden att "Spanarna på Hill Street" skulle man kunna visa på söndagsskolan, i en jämförelse. Men jag älskar serien och dess karaktärer! Men det bästa med serien, vet ni vad det är? Jo det ska jag tala om för er. När jag ser denna spännande och underbara serie så glömmer jag bort hur fruktansvärt sjuk jag är. Ni vet, så där sjuk som bara vi killar kan bli. Men hur hemskt det kan vara, det förstår nog inte ni tjejer!!!


Loggan till "The Shield".



Några av killarna det handlar om.

Håll tummarna för MODO i kväll. Det gäller att inte Timrå får "rycka" för långt i tabellen. Sen gäller det ju så mycket mer än så! Eller hur Magnus Bild??

dan

Kommentarer

Postat av: Bodil

Publicerad 2009-01-29 15:26:15

Heja Modo.

Vi ses på lördag

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela