Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Januarisnö!

Publicerad 2009-01-08 15:15:44 i Funderationer!,

2009-01-08  kl. 16.12

Efter en liten sovmorgon och några timmar på jobbet så var det dax att ta en långtur med Gibson! Med en så aktiv hund som han är så räcker det inte långt med att vandra i skogen en halvtimme eller en timme, nä för honom gäller minst två timmar. När man varit ute i drygt två timmar så brukar han kunna koppla någon timme innan han åter är redo för bus eller en ny utevistelse. Det är kanon att ha hund om man vill bli aktiverad och komma bort ifrån timmarna vid TV,n eller datorn. I varje fall om man följer hundarnas behov och "önskemål".

Det snöar idag och är ca fem grader kallt. Vi stötte på tre Rådjur men som vanligt så hade jag glömt min kamera när det händer något. Stod sen ett tag och bara tittade upp i skyn och lät flingorna falla på mitt nakna ansikte. Det smälta vattnet rann utefter mina kinder och ner vid halslinningen. Att så lite och enkelt kan vara både så vackert och skönt! Prova själva nästa gång det snöar. Stå bara där eller lägg er ner och titta upp i skyn, då kanske ni upptäcker något ni med? Jag fick dessutom den där känslan man fick som barn, den första dag det snöade på hösten, minns ni? Jag blev helt enkelt tvungen att vid hemkomsten ta ett foto rakt upp mot flingorna i skyn, så här blev det!



Det är inte alltid så lätt att förmedla en känsla med en bild, så gå ut och prova nästa gång det snöar!

Ha det!!/dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela