Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Vad är egentligen kärlek?

Publicerad 2009-01-12 16:55:45 i Funderationer!,

Måndag 12 januari 2009


Klarade av att jobba till halv två trots att ryggen "smärtade"alldeles någe förbannat idag! In med lite kaffe, alvedon och receptbelagda värktabletter och kör! Undrar bara hur länge det håller?

Alla i min klass (9B) lämnade in sitt inlämningsarbete om syn och hörsel, före utsatt  tid. Det är nog första gången det händer på snart fyra år, KANONBRA! Det är lika bra att de lär sig nu innan gymnasiet tar över. Där daltas det inte lika mycket som här på Högstadiet. Hur som helst så har arbetsdagen funkat bra och det är otroligt vad elever kan ge en positiv energi! De dagar då energin är positiv är lika förlösande och uppmuntrande som dagar med negativ energi suger. Dessa positiva dagar skuttar man hem som en "hög" anka och kväker superlativ runt omkring sig. Lärarjobbet är så krävande så att jag önskar att alla mina otroligt duktiga kollegor finge skutta hem var da från skolan!!

Var ut och promenerade med Gibson som vanligt . En tanke slog mig plötsligt, vad är kärlek egentligen? Är kärlek enbart upplyftande? Kan man känna kärlek till "döda ting"? Hur skiljer man i så fall på kärlek och kärlek? Ni förstår säkert vad jag menar. Jag vet att vi alla har behov att på ett eller annat sätt känna kärlek i någon form (behovstrappan ni vet). Att både ge och ta emot kärlek är en ynnest vi alla borde få uppleva. Jag tolkar Gibsons upphetsade beteende när jag kommer hem från jobbet, som kärlek. Han kanske tolkar min strävan att tillgodo se hans dagsbehov av mat, promenader och kel, som kärlek. I varje fall så gör jag det! Det bästa med hundar är att de verka älska en vad man än gör. Men hur är vi människor mot varandra? Visar vi kärlek om något är bra eller någon är vänlig? Det är nog så att kärlek finns runtomkring oss, det gäller bara att upptäcka den. Sen är det på det sättet, tror jag, att om man inte ger eller visar lite kärlek så ska man inte förvänta sig att alltid få tillbaka någon. När det gäller kärlek så brukar jag använda mig av ett ganska bra uttryck som jag myntat en gång, nämligen "Ett liv utan kärlek är som en Pizza utan botten". Och så är det nog, för vem vill beställa hem  en Cappriciosa utan botten?


Är det här kärlek? Du får själv tolka det som du själv vill!

dan

Kommentarer

Postat av: Karin B

Publicerad 2009-01-13 17:24:22

Hejja på, Dan! Ser bra ut det här. Fortsätt!!

Karin B

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela