Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Att bara få vara!

Publicerad 2009-07-06 07:42:59 i Allmänt,

Nu har även min fru semester och det känns himla skönt! Vi ska faktiskt bara göra det som faller oss in under de kommande fyra veckorna!! Vad kan man då tänkas göra, förutom att läsa böcker, se "Morden i Midsomer" och "Smallville"!


Jo! Vi kan njuta av det underara som finns runt omkring oss!


Vi kan och ska umgås med våra nära och kära!


Vi ska busa med varandra! Här med dottern Ida!


Vi ska mysa med Athos och Gibson!


Vi (mest jag) ska titta på, och fota djur och natur!


Åsså ska jag sova läääänge på morgnarna, förstås! Det behövs nu när jag skickat iväg mina elever från nian till gymnasiet och framförallt för att vara laddad när jag till hösten ska ta emot mina blivande sexor!!!

Människorna är till för varandras skull!  /Marcus  Aurelius

dan

Kommentarer

Postat av: Nathalie

Publicerad 2009-07-06 15:59:54

Tack, vad glad jag blev av din kommentar, det värmde verkligen att du ser mig som en vardagshjälte. Du skulle ju kunna testa på att äta mer vegetariskt, utan att behöva bli vegetarian. Finns väldigt mycket gott som är vegetariskt att äta.



Du säger något väldigt klokt där, att alla djur har rätt till ett fullvärdigt liv och att det är vi människor som har skyldighet att göra allt för att tillgodose det. Om ändå fler kunde tänka som du där. Ja det är inte klokt hur många misskötta djur det finns, och som du säger, man kan misskötta dem utan att egentligen få något riktigt straff. Lagarna är för vaga där! Något som djurens rätt jobbar med, är ju att få fram lagar som ska se till att djuren ska få rätten att leva ett bra liv.



Tack så mycket för din kommentar, och fortsätt att hålla fast vid dina värderingar! Alla som behandlar djur med respekt och anser att de har lika mycket rätt till ett fullvärdigt liv som oss är hjältar!



MVH/Nathalie

Postat av: Nathalie

Publicerad 2009-07-06 16:01:09

Tack, vad glad jag blev av din kommentar, det värmde verkligen att du ser mig som en vardagshjälte. Du skulle ju kunna testa på att äta mer vegetariskt, utan att behöva bli vegetarian. Finns väldigt mycket gott som är vegetariskt att äta.



Du säger något väldigt klokt där, att alla djur har rätt till ett fullvärdigt liv och att det är vi människor som har skyldighet att göra allt för att tillgodose det. Om ändå fler kunde tänka som du där. Ja det är inte klokt hur många misskötta djur det finns, och som du säger, man kan misskötta dem utan att egentligen få något riktigt straff. Lagarna är för vaga där! Något som djurens rätt jobbar med, är ju att få fram lagar som ska se till att djuren ska få rätten att leva ett bra liv.



Tack så mycket för din kommentar, och fortsätt att hålla fast vid dina värderingar! Alla som behandlar djur med respekt och anser att de har lika mycket rätt till ett fullvärdigt liv som oss är hjältar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela