Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Grodan Boll i växthuset!

Publicerad 2009-06-21 17:49:25 i Djur och natur,

Dagens stora händelse får man nog konstatera, Grodan Boll i vårt växthus! Där satt han eller hon i all sin ro och filosoferade. Jag tog givetvis några kort på min nyvunne vän och släppte sen ut den i frihet. Hoppas du får en trevlig och fin sommar med din vän Kalle Stropp, sa jag till grodan då jag släppte ut den! Så här såg det ut!


Där vid gurkplantan satt helt plötsligt Grodan Boll!


Får jag presentera Grodan Boll för er!!


Håll med om att det är ett vacker djur, vår vanliga groda!? Det är svårt att skilja vanlig groda från åkergrodan som också är en brungroda; det enda säkra kännetecknet är fotrotsknölen vid basen av den innersta tån på bakfoten, som är högst 1/3 av tåns längd (tydligt längre hos åkergrodan). Läs HÄR om Vanlig groda!

Man väljer inte sin tid, lika lite som man väljer sina föräldrar, men man kan försöka handskas med den på ett så meningsfullt sätt som möjligt!  /Clemens Altgård

dan

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2009-06-21 17:57:01

haha fina bilder :) fin & intressant blogg med :)

kika gärna in på min med;

http://annebertelsen.blogg.se

Postat av: ammizz

Publicerad 2009-06-21 18:37:07

SÖÖÖÖÖT groda :D

Postat av: Therése

Publicerad 2009-06-21 20:56:47

åh vad gullig! faktiskt^^

Postat av: angelica

Publicerad 2009-06-21 20:58:52

väskor till salu i min blogg, stora och små. dessa väskor är unika då dom enbart kommer finnas i ett exemplar.

Kram

Postat av: Louise & Julia

Publicerad 2009-06-21 21:02:45

Intresserad av en ny design? Kika in i vår blogg .

Ha det så bra !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela