Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Mås!

Publicerad 2009-06-16 15:55:19 i Funderationer!,

Jag har i motsats till många i min omgivning, alltid gillat måsar av olika slag! Deras flykt i luftrummet och deras hesa skrin, känns så lockande och befriande! Därför blir dagens tema Mås, där en bild tillsammans med några rader ur en dikt jag funnit på "nätet" får bli stommen!!

 

Sanden rinner sakta

mellan mina fingrar

Stranden oändlig

Havet ändlöst

Tiden

flyger med måsarna

Sanden varm

mot min nakna kropp

Måsarna flyger

högt över havet

Måsarnas skrik

mot den bleka himlen

Hade jag

varit mås

hade jag också skrikit   /Slutet på dikten "att vara tonåring" av
Malin Mårtensson (http://malinerika.se/blogg/ eller http://www.malinerika.se/)


Unga män tycker att gamlingar är narrar. Gamla män vet att ynglingar är narrar.  /George Chapman

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela