Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Jag gillar sex....

Publicerad 2009-03-20 11:05:50 i Örnsköldsvik med omnejd!,

Fredag 20 mars 2009

Jag gillar sex natursköna platser i Örnsköldsvik, som jag återkommande besöker. Jag tänker presentera dessa sex platser för er men bara en i taget. Först ut i raden är Skeppsmalen med Skags udde!

Skags udde ligger ca tre mil från Örnsköldsviks centrum. Skags udde ligger där som en utpost med sin fyr som markerar inloppet till Örnsköldsvik. Närmast havet så ligger ett brett bälte av kalspolade hällar, som gjorda för solbadande. Det är underbart att vandra omkring på dessa hällar, känna vinden dra i sitt hår, och spana efter fåglar eller bråte som spolats iland. Skags udde är en förnämlig fågelsträcklokal. Både höst och vår då mängder av olika fågelarter passerar. Alldeles i anslutning till udden så ligger Skeppsmalens fiskeläge med ett kapell från 1803. I Skeppsmalen finns möjligheter att inhandla fisk av alla de sorter och tillagningar, perfekt att stoppa med i matsäcken innan man beger sig ut på hällarna!

Se till att åka till Skeppsmalen i sommar, jag tror att ni också kommer att finna platsen värd flera besök!!


Varma sköna ligger de där och väntar på en, hällarna!


Nästan lite utomjordisk miljö kan tyckas.


Man får se upp för hala partier när man vandrar omkring och njuter.


En del vegitation växer nere vid strandlinjen.


Tänk att vatten lockar så, stora som små!


Skags hamn.

Nu är det återigen helg, veckorna går fort! Jag räknar lugnt med att ni tar väl varapå varandra, så där himla bra som vi alla vill bli ompysslade. Strunta i blommorna, kraven och räkningarna och låt vänskapen och kärleken ta all plats!!! Sen ska ni alltid komma ihåg det att, ER Gud, vem han nu än är, går alltid med er!


Om jag ska tro på något som jag inte ser, då föredrar jag under framför baciller!    /George Bernard Shaw

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela