Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Mammons Hejdukar är som Hackspettar, fast upp och ner!

Publicerad 2009-03-25 15:42:12 i Politik,

Onsdag 25 mars 2009

Idag så var jag och Gibson ute och gick i skogen här i Kroksta. Jag fick då syn på en Spillkråka som satt och "hackade" i ett träd. Tyvärr så hann jag inte få med den på bild, men spåren efter den blev ju kvar. Med dagens inflammerade debatt om alla chefers och andra skrupelfria "Gamars" bonusar och "fallskärmar", så fick jag en slående bild i mitt huvud!!



Hackspettarna sitter ju placerade nedanför det ställe där de hackar för att söka föda! Men alla dessa "Mammons Hejdukar" sitter ovanför det ställe där de gnager och hackar på välfärdens träd! Alltså som en hackspett fast upp och ner!



Vad medför då detta? Jo när de "gnagt" eller "hackat" klart på den gren som föder dem så rasar allt! Man kan lugnt påstå att de har kapat den gren som föder oss alla. Men vad händer med den som hackat? Jo då flyger den girige iväg till sina gelikar och får på så sätt ett nytt välfärdsträd att hacka sig fet på.  Vad blir det då kvar åt alla andra som är beroende av detta träd eller gren, när allt rasat?

 

Jo, smulorna blir kvar! Som dessutom inte är så mycket av värde!! Tänk om naturen i stort skulle fungera som den ekonomiska maffians innersta krets. Då skulle naturen förinta sig själv inom några decennium. Det är precis det som kommer att hända oss också när dessa "Mammons Hejdukar" helt ogenerat genomför denna gigantiska rovdrift på vårt välfärdssamhälle. Hur länge kommer vi "gräsrötter" att stå vid sidan om och se på?? Det är faktiskt helt upp till dig och mig!

Jag jobbar som lärare på en skola här i Örnsköldsvik. Tänk vad mycket vi skulle kunna göra för våra elever med de pengar som den avgående AMF-chefen fick i bonus och pension. Ja du, 60 miljoner skulle räcka till otroligt mycket och i många många år framöver!!! Jag säger bara som Michael Moore sa på Oscarsgalan med adress till Bush, angående Irakkriget, SHAME ON YOU!!!!

När en politiker säger att vi sitter i samma båt så var på din vakt, betyder det att det är du som skall ro!    /Willhelm Moberg 

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela