Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Utmaning och smärta!

Publicerad 2009-03-21 12:26:46 i Humor,

Lördag 21 mars 2009

Idag är det inget bra!!! Varför förstår ni nog!!!



Ida, min älskvärda dotter, har utmanat mig i en bloggutmaning! Så då är det väl bara att köra!!! Det gäller att svara på en massa frågor där svaret ska börja med den första bokstaven i ditt förnamn. Alltså för mig blir det således D, D som i Dan, vilket är mitt tilltalsnamn.


1. Vad heter du? Dan

2. Ett ord på fyra bokstäver: Dröm
3. Flicknamn: Delilah
4. Pojknamn: Dragomir
5. Yrke: Drömtydare
6. Färg: Dimblå
7. Klädesplagg: Denimjacka
8. Mat: Dans hemlagade
9. Sak i badrummet: Deodorant
10. Plats/stad: Dublin

11. En orsak att vara sen: Dysenteri
12. Något man skriker: DÖÖÖÖ!
13. Film: Dum & Dummare
14. Något man dricker: Dry Martini
15. Band: Depeche mode
16. Djur: Daggmask (Väldigt underskattad som husdjur)
17. Gatunamn: Dan:s gränd
18. Bil: DKV
19. Sång: Dance Of Death (Iron maiden)
20. Aktivitet med mer än en deltagare: Damfotboll

Jag utmanar allt och alla, men jag utmanar ingen som inte själv vill. Det är alltså första bokstaven i ert eget namn som gäller hela leken ut :-)

  

Kolla in Ida:s utmaning på hennes blogg:  Här



Livslust är att alltid ha kommande projekt i ögonvrån.   /Okänd


dan

Kommentarer

Postat av: Sophy - What U See Is What U Get.

Publicerad 2009-03-21 12:37:39

krya på dig =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela