Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Kärlek i varje buske!

Publicerad 2009-05-19 15:01:37 i Funderationer!,

Idag på vår dagliga promenad, Gibson och jag, så passerade vi en liten skogsdunge. I den skogsdungen sprudlade det av kärleksfullt fågelleverne. Det är inte bara hos oss människor som saven stiger, så här på våren! Titta på bilderna så förstår du nog!


Här ligger en Björktrast på ägg. Är inte det ett resultatet om något, av en kärleksfull handling så säg?!


Ännu en Björktrast på ägg! Föräldrarna turas om att ruva. Är inte det kärleksfullt att ta 50% ansvar för avkomman, så säg!!?


Här uppvaktar en Grönfink sin blivande partner med lite godis, lite frö kanske. Att uppvakta och bry sig om varandra, är inte det kärleksfullt, så säg?!!!

När det gäller kärlek är tillfällena oändligt många och vi är alla begåvade!    / Leo Buscaglia

Kärleken skapar ett "vi" utan att förstöra ett "jag"!   /Leo Buscaglia

dan

Kommentarer

Postat av: Bodil

Publicerad 2009-05-19 23:41:01

Lycka till i morgon. Vi tänker på dig

Postat av: Ki

Publicerad 2009-07-20 20:57:05

Grönfinken är nog den vackraste fågel jag vet. Jag tänker mig att den är formad och målad av en Mästarkonstnär som ett helt liv övat att ta fram det sköna i det enkla, strama och återhållna...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela