Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Knölsvan

Publicerad 2009-05-05 13:22:53 i Djur och natur,

Innan jag fick magsjukan var jag ner till Lomsjön en sväng. Mest för att se efter vilka fåglar som anlänt. Där simmade ett Knölsvanpar fridfullt omkring i vassen. Hoppas de stannar och bildar familj här i Lomsjön, Örnsköldsvik, Sweden.


Fick för mig att detta är honan eftersom hon såg ut att samla material till ett bo. Man kan ju alltid hoppas!


Sålunda måste detta då vara hanen. Med tanke på att han bara gled omkring och "glassade" och inte hjälpte den andra svanen, så har jag nog rätt.

Vi kvinnor pratar för mycket, men icke desto mindre säger vi bara hälften av vad vi vet.   /Nancy Astor

Hustrur är unga mäns älskarinnor, kamrater till medelålders och gamla mäns sköterskor.  / Francis Bacon

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela