Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Paddan Kerstin!

Publicerad 2009-05-15 20:33:42 i Djur och natur,

När min dotter Ida var yngre, omkring 5 - 6 år, så hittade vi en liten Padda. Den tog vi hem och Ida hade den på sitt rum i ett litet terrarium. Hon blev riktigt fäst vid sin Padda som hon döpte till Kerstin! Efter några veckor så återfick kerstin sin frihet. Idag när jag var upp till Svarttjärn en sväng så hittade jag en liten Padda. Då drog jag mig till minnes den lilla gulliga episoden med Kerstin. Här kommer två bilder på dagens Kerstin eller Kjell eller vad den nu heter?


Padda (Bufo Bufo). Tittar man efter riktigt noga i ögat på Paddan kan man se Dan Jonsson ta fotot.


Padda igen, fortfarande Bufo Bufo på latin! Kolla in lite fakta om Padda HÄR!

När man tänker nånting vänligt kan man väl tänka det högt.    /Elsa Albinsson Bruhner

dan

Kommentarer

Postat av: ida

Publicerad 2009-05-15 23:56:02

Åh Kerstin! Hon hade ju rymt en dag också, när vi var ute på stan eller nåt. Så vi sökte och sökte och fann henne senare i duschen! Minns du?



hi in bri hilg ich hilsi mimmi. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela