Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Strängnäs t.o.r!

Publicerad 2009-11-12 18:09:02 i Hälsa och friskvård,


Vem i hela friden kan påstå att det inte skakar, bullrar, vibrerar och stöter på ett tåg?? Jag bara undrar!!


Jag har en ny typ av progressiva glasögon, dan jonsson style!!!

Efter en sömnlös natt på ett tåg genom mellansverige, så kom jag då fram till Ryggkirurgiska kliniken omkring 09.30 på onsdagsmorgonen. Jag fick ett eget rum som jag fick disponera hela tiden jag var där. Sov en stund och käkade lunch sen. Blev less att gå omkring på ett "sjukhus" hela dagen så jag tog en taxi in till Stängnäs och kollade in lite. Inte så mycket att se och jag undrar om det var värt 137 kr enkel resa, alltså 274 spänn!! Men men, pengar har ju aldrig varit ett problem så skit det samma!!

Min doktor var försenad, opererade hela dagen, så att undersökningen kom igång först 17.00 iställer för 16.30. Efter sedvanlig undersökning med tryck och drag och böj osv, och utifrån tidigare tagna röntgenbilder, så konstaterade Dr. Mario Ruiz också klinikchef, att jag har SRS (segmentell rörelsesmärta) mellan första och andra ländkotorna. Det är de kotor som sitter längst ner innan svansen (svanskotorna) börjar.
 
Så här ser han ut Dr. Mario Ruiz!

Dessutom har jag något som heter Spinal Stenos, vilket innebär att det blivit avlagringar i ryggkanalen där nervstammen går vilket gör att nerverna i nervstammen påverkas negativt. Jag har tidigare fått uppfattningen att mitt problem med Spinal Stenos inte var så långt gånget och allvarligt, men det var faktiskt tvärtom, det måste opereras så fort som möjligt. Så jag kommer att bli kallad till operation om några veckor och då ska de skrapa ryggkanalen fri där problemet sitter och steloperera mig dvs ta bort disken mellan första och andra ländryggskotorna, lägga in en benbit från höften och sen skruva ihop!! Thats it my friends!!!

Sen var det då dags för hemfärd. Lika skakig och bedrövlig som nerresan. Men jag var hemma och välbehållen   klockan 05.32 i morse, på Solvägen! Har nu sovit hela dagen och kämpar nu mot gunget i huvudet som jag får då jag åker tåg. Som att det inte räcker med mitt snurriga och virriga huvud sen tidigare!!

Livet i sig själv är det mest fantastiska saga man kan få. /Hans Christian Andersen

PS!!  Det känns riktigt rackarns bra det hära!!  DS

dan

Kommentarer

Postat av: minos

Publicerad 2009-11-12 19:00:56

Underbart!!

Postat av: marionhallon

Publicerad 2009-11-12 19:06:47

Halloj! Vilken snabbresa och vilket snabbt beslut om operation (eller jag kanske inte har hängt med...) Bra att du ska få någon bot på dina plågor nu! Hoppas du slipper vänta (gruva dig?) så länge.



Kram kram!

PS: Gunget i huvvet kan mycket väl vara "Jet lag" ;)

Postat av: Kristoffer

Publicerad 2009-11-12 23:22:30

Härligt att höra! Äntligen, eller hur?

Postat av: Peter S

Publicerad 2009-11-12 23:39:48

Låter ju alldeles kanon om dom kan operera dig frisk! Hoppas allt går smidigt och bra!

Ha det gott!

Postat av: Dan Jonsson

Publicerad 2009-11-13 11:27:46

Tack alla ni som stöttar mig!! Det värmer verkligen!! /dan

Postat av: Bodil

Publicerad 2009-11-13 12:58:53

Grattis.Bra att du får operera dig så snart. Då är du förhoppningsvis piggare till julen då ni är välkommen till Vännäsby

Postat av: Klass 8b Änget

Publicerad 2009-11-15 14:49:40

Hoppas du får operera dig frisk snart Dan!

Vi saknar dig!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela