Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Där det onda inte finns!

Publicerad 2009-10-20 14:00:37 i Hälsa och friskvård,

Hittade en dikt idag som passar mig och min situation himla bra! Tolka nu inte ordet
"Där" som döden! Nej så mörkt tolkar jag det inte utan mer som tiden innan
jag fick ont!! Fin dikt eller hur?

Tror du att det finns ett liv, dit man kan komma med ett enda
kliv? Till drömmarnas land, fullt med guldbrun sand. Tror
du att det går? Jag har ju så många sår, att jag inte vill
vara kvar här, jag vill vara borta där.Där det onda
inte finns, ja i alla fall inte vad jag minns. För jag
var där en gång, men nu är vägen dit igen lång.

/Diktens namn: "Där det onda inte finns"
Författare: Ebba Sjöholm
Publicerad hos http://www.diktkonst.se

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela