Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Ögonblicket vi väntar på!

Publicerad 2009-10-25 18:18:02 i Foto,



Det är inte alltid man får med vad man vill på ett fotografi. Men ibland har man turen på sin sida. Att få fota ett rådjur ljust när den tar ett skutt för att springa sin väg, var rena turen för mig. Nu är ju inte den första bilden så där jätteskarp men ändå. Jag har fotat dessa två bilder med en Nikon D50 med ett Nikkorobjektiv 55-200. Kameran tar sekvensbilder om 2-3 bilder per sekund vid goda ljusförhållanden. Hade jag haft en Nikonkamera med motor så hade jag kunnat ta betydligt mer spektakulära bilder. Men nu har jag inte någon kamera med motor så jag får väl vara lite nöjd ändå, med de förutsättningar jag har!

Den förnöjsamma människan, om så fattig är lycklig; den oförnöjsamma
människan, om också rik, är sorgsen!
/Kinesiskt ordspråk

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela