Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Åter till sex ...!

Publicerad 2009-10-03 17:25:21 i Örnsköldsvik med omnejd!,

Åter till sex natursköna ställen i och omkring Örnsköldsvik. Jag har nu kommit till den fjärde platsen och den plats som ligger mig varmast om hjärtat, Svarttjärn i Själevad! Jag är uppvuxen i Myckling i Sälevad, ett samhälle ca en mil väster om Örnsköldsvik! Strax norr om Själevad ligger Mycklingsberget ett berg som påminner om Skuleberget fast betydligt mindre. Står man vid Själevads vackra kyrka och blickar mot norr så ser man Mycklingsberget resa sig som en gigantisk jätte. Bakom denna stenjätte ligger Svarttjärn i en dalsänka mellan tre berg, Mycklingsberget, Kastoberget och de sydligaste delarna av Visarberget. Svarttjärn har i många år varit ett vatten som försörjt hela Själevad med vatten och uppskattats för dess helt underbara smak. Numera är Sverttjärn en vattenreservoar som ej använd utan ligger där som en reserv. Det är numera ett populärt fiskevatten som fiskeklubben Storfiskarna ombesörjer och bland annat kalkar och sätter ut fisk i. Vid Svarttjärnen har jag vistats ett oräknerligt antal gånger. Jag har gått dit upp från den dag ag kunde och fick å så långt hemmifrån. Här uppe finns allt jag önskar mig av djur och naturupplevelser, för mig ett Eldorado och en plats att uppleva naturen, sitta och fundera samt ladda batterierna. Kolla in några bilder från mitt Eldorado!!!

Klicka på bilderna för att förstora dem!
   

   

    

   

   

   

    

DU SOM GILLAR SNUS KOLLA IN DET HÄR!!!!!

Få vet hur bra de har det; alla vet hur bra de kunde få det.   /Frithiof Brandt

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela