Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Höstmörkret lägrar sig!

Publicerad 2009-09-27 13:51:13 i Funderationer!,

Härom kvällen kunde man se en riktigt spöklik kvällshimmel från vårt köksfönster! Hösten med sina stormar och oväder är här och för en del väntar en tid av höstdepression med ångest och trötthet. Jag personligen gillar hösten och känner mig inte alls trött och deppig, snarare tvärtom. Däremot är våren den tid då jag känner mig både trött och kanske lite deppig, men hösten inte alls!! Kolla in bilden på en läcker kvällshimmel härom kvällen, som tagen ur en skräckfilm!!!


En underbar kvällshimmel som sätter igång fantasin!


Höstdikt


Den nakna träden står omkring ditt hus
och släppa in himmel och luft utan ända,
de nakna träden stiga ned till stranden
och spegla sig i vattnet.
Än leker ett barn i höstens gråa rök
och en flicka går med blommor i handen
och vid himlaranden
flyga vita silvervita fåglar upp.
    /Johan Ludvig Runeberg

Våren är naturens sätt att säga, "nu är det fest"!   /Robin Williams

dan

Kommentarer

Postat av: Henrik

Publicerad 2009-09-27 15:33:32

Tjena. Hur kommer jag i kontakt med dig som bloggare? Har du någon mailadress?

Postat av: Ulrika

Publicerad 2009-09-28 09:51:11

Har läst lite angående din rygg. Känns som jag också har någon form av SRS. Har gjort en rad MR. Provat på sjukgymnastik av olika slag, akupunktur, naprapat. Är på utredning på Spinecenter i Göteborg. Väntar på ryggblockad och svar på MR om min inlammation kring disken har blivit sämre. Har haft besvär i ca. 1 1/2 år. Lycka till med din rygg!

Hälsningar

Ulrika

Postat av: Yemmas

Publicerad 2009-09-28 16:42:02

såg att du kommenterade hos en tjej som snart ska köpa en systemis. Vad har du för kamera då? För jag såg att du tipsade ;) (ska själv snart köpa en, och har ingen aning om vilken!)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela