Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Trattisar!

Publicerad 2009-09-03 12:47:20 i Djur och natur,

Nu är det snart dax att börja skörda höstens trattkantareller! Några dagar till så är de stora och fina och färdiga att plockas, härligt!! Det är en av mina lyckostunder när jag får plocka trattkantareller. Just ögonblicket när man hittar dessa små "troll" som står där i mossan och ropar "här är vi!", det är kanon!! Tänk er sen en smaskig trattkantarellsoppa på färsk svamp, mums!! Var ut en sväng igår och hittade några som snart är plockbara, kolla in!!


Där står de en av skogens många "guld" och ropar lockande till en!

En mans rikedom är det goda han gjort för sina medmänniskor!  /Mahatma Gandhi

Rik är den som har så mycket att han inget mer önskar.
  /Cicero

dan

 

Kommentarer

Postat av: Fairy

Publicerad 2009-09-03 13:16:30

Åh, vad härligt med trattkantareller! Är väldigt sugen på att plocka lite själv, har dock inte blivit av sedan jag var liten - har nämligen inbillat mig att de inte är lika lätta att hitta nere i Skåne som längre upp i landet... :/

Postat av: Pia

Publicerad 2010-09-23 23:07:50

Jag stötte på en svart liten orm i skogen idag, har för mig att den såg ut att ha gula ögon. Den verkade ringla iväg fort för jag hade svårt att få den på bild, så antagligen var det väl en snok?

http://volpinomatte.blogg.se/2010/september/mer-kantareller.html

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela