Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Ny familjemedlem, fröken Brachypelma smithi!

Publicerad 2010-04-28 13:49:49 i Våra Husdjur,

Nu så ska ni få träffa vår nya familjemedlem!!! Inte direkt någon favorit hos Ingela, men snäll som Ingela är så får hon (den nya alltså) bo här ett tag! Kolla in!!


En vacker hona utav den Mexikanska rödknäade fågelspindeln, Brachypelma smithi.


Här ser man hennes små små ögon! Ser ni dem?


Hon är hårig och fin den lilla skönheten!!! Eller hur???


Så här stor blir hon, minst!!! Bild kopierad från http://www.dannesdjur.com/insekt1.shtml kolla in sidan den är kung!!!

Du förhindrar din dröm när du tillåter rädslan att växa större än din tro!  /Mary Manin Morrissey

PS Var på besök på min skola idag!!! Men det kanske var dumt för nu längtar jag så vidrigt mycket efter att få börja jobba igen!!! Men å andra sidan så går väl ett halvår snabbt, visst e det så?  DS

dan

Kommentarer

Postat av: maran

Publicerad 2010-04-28 18:22:38

Ooo, jösses! Jag som trodde jag gillade alla djur med hår, men nu rös jag en aning... Ingela är jääättesnäll!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela