Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Varm choklad på lerig skogsbilväg!

Publicerad 2010-04-11 20:20:05 i Familjeliv,

Idag har solen verkligen varit generös här i trakterna av Örnsköldsvik. Redan långt innan min operation, kunde jag inte ta mig ut i skogen. Med andra ord så har jag inte varit ut och känt lukten av skog eller hört fåglar kvittra i talletopp på flera månader. För mig och mitt naturintresse så har det varit en mer eller mindre katastrof. Men idag så blev det ändring på det! Ingela packade ner varm choklad och mackor samt liggunderlag och sen bar det iväg. Vi åkte bil en liten bit efter en skogsbilväg, stannade och fikade and that was all! Bara att få vistas i skogens närhet och höra talltitor och talgoxar sjunga sina vårsånger, slår mycket. Det kanske inte verkar så himla märkvärdigt för er men för mig var det magiskt och väldigt upplyftande! Så nu längtar jag "järnet" till det att snön är väck för då kan jag nog ta mig ut i skogen på riktigt!!!


Varm choklad och mackor inmundigad utomhus, helst i skogen, det är både gott och underbart skönt!


Ingela och Gibson sitter och pratar lite. Jag tror nog att han fick smaka en liten bit av hennes macka?!

Naturen gör aldrig några misstag: Skapar den en dumbom så menar den det!  /Josh Billings

dan

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-04-16 08:00:25

ja dan det har du helt rätt i skogen är så härlig tyker sofie också

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela