Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Gäddfisket, pinsamt Dan!

Publicerad 2010-08-15 15:22:18 i Familjeliv,

Hur gick det med fisket idag för jag och Samuel? Egentligen så finns det ju så ofantligt mycket mer att blogga om än just den här pinsamma fisketuren! Visst, jag hade ett par hugg från ett antal 12-kilosgäddor men ack. Samtidigt så fiskade jag lite avvaktande eftersom en alltför våldsam strid men en så stor fet gäddbest skulle innebära en uppenbar fara för min rygg. Så jag fiskade helt enkelt på ett sådant sätt att det inte skulle fastna några fiskar på mitt drag, så det så!!!

Men ska sanningen fram så är det bara skitsnack det jag beskrivit ovan, jag fick inte ett endaste hugg ens, det är ljug hela skiten!!! Ska sanningen fram så var det Samuel som fick fisk, tre gäddor om än inte så stora, men fångst var det i alla fall!!! Det ska härmed framföras att Samuel är en riktig hejare på fiske, vilket jag trodde att jag var, men men skit samma! Så här såg de två av gäddorna ut:


Gädda nummer ett!


Gädda nummer 2! Den tredje gäddan fotade jag aldrig av någon anledning. Förmodligen för att min avundsjuka och fiskestolthet var djupt kränkt och hade fått nog!!!

Fiskens grav är gäddans mun, gäddans grav är grytan!  /Ordspråk från Finland

dan (idag med sårad stolthet!)

Kommentarer

Postat av: KäckaBecka

Publicerad 2010-08-15 21:17:32

Måste säga att din blogg är unik, fastnade på en gång men kan inte riktigt sätta ord på vad det var. Jag är riktigt nöjd att jag hamnade här :) Önskar dig en fin kväll!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela