Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Min läkare ringde idag!

Publicerad 2010-08-12 19:14:44 i

Idag på eftermiddagen ringde min ryggläkare för att samtala med mig angående de nya röntgenbilderna som togs på min rygg i början av juli. Det såg definitivt inte bra ut, benläkningen är i stort sett obefintlig! Nu känns det nattsvart!!!

Vad kommer då att hända med lilla jag? Det finns bara två alternativ och det första är att leva vidare som vanligt och hoppas att det läker ihop så pass att smärtan avtar en del. Det andra alternativet är att göra en ny operation där man går in framifrån via magen och stelopererar området även där. Den operationen är betydligt mer komplicerad då man måste ut med tarmar etc för att komma åt. Prognosen är relatvt god för en sådan operation, men det finns tyvärr inga garantier att jag kommer att bli bättre, bara förhoppningar!

Ja vad ska man göra egentligen, inte vill jag ha det som nu och inte vill jag göra den där hiskeliga operationen heller. Min läkare Mario, för övrigt en fantastisk man på alla vis, tyckte att jag skulle avvakta några månader och känna efter om smärtan avtar lite och därefter ta ställning till operation eller ej.

Mario sjukskrev mig ytterligare i tre månader men att jag kunde börja arbetspröva nu på måndag. Jag får dock inte göra något som gör att jag får ondare, annars är det okey att testa 25%.


Ledsamhet och förtvivlan präglar min tillvaro just nu!


Egentligen så skulle jag vilja göra så här mot allt och alla just nu. Men jag vet att det i morgon känns bättre lite bättre, så jag lägger nog ner den odrägliga sidan av mig, om den ens finns?!

Varje olycka som inte drabbar mig är en ny välsignelse! /Izaak Walton

dan

Kommentarer

Postat av: Heidi

Publicerad 2010-08-21 00:59:38

Oj va trist..stackare!! Jag har gjort samma operation som dig o med samma kirurg o jag jag instämma att han är underbar :) Jag gjorde min op i slutet av april o var på efterkontroll i måndags, allt ser bra ut o jag läker fort..vilket jag förstått eftersom jag har mycket mindre smärta nu! Lider med dig o förstår att det känns hopplöst, hoppas verkligen benläkningen kommer igång!!

När

Postat av: Heidi

Publicerad 2010-08-21 01:03:00

Skulle oxå skriva att en kille som låg inlagd samtidigt som mig gjorde den operationen som görs framifrån då han inte hade läkt ordentligt han heller o han blev mycket bättre efter den. Håller nu tummarna att det går bra för dig. Sköt om dig!

Postat av: HelenaN

Publicerad 2010-08-22 17:44:49

Å, Dan, vad jag lider när jag läser det här. Du finns i mina tankar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela