Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Vadå stor och fet!

Publicerad 2010-08-11 19:01:01 i Djur och natur,

Var ut i skogen en sväng idag. I blåbärsriset hittade jag en ovanligt stor fjärilslarv. Vad det är för art det vet jag inte utan hoppas att någon fjärilsintresserad kollar bloggen och kommer med ett svar, hurra vad glad jag blir då! Jag kommer att fortsätta att söka svar på frågan och återkommer med svaret om jag hittar det! Kolla in bilderna på larven.


Här har ni den, en hårig stor sak utan namn!!


Hårig rackare kan man säga! kanske en punkare?


Jämför man med min vigselring så ser man hur stor den är. Men vad är det för art?

Kanske är det värt att undersöka det okända, om inte annat bara föra att känslan
av att inte veta är smärtsam!
  /Krzysztof Kieslowski

dan

Kommentarer

Postat av: Lova

Publicerad 2011-04-04 15:00:40

jag tror att det är en gräsulv. På bilden håller du i den. Gör inte om det! Man kan få en hemsk klåda!

Postat av: Karina Brozinic

Publicerad 2012-02-20 00:37:55

Fotade själv en sån här i fjol. Gjorde ett nytt försök hitta namnet. Gräsulv, Macrothylacia rubi.

Postat av: Jag själv!

Publicerad 2012-02-20 19:43:26

Tack för tipsen! Ska kolla upp lite själv med. /dan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela