Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Bildgåta, arbetslag och freeedag!

Publicerad 2010-12-17 20:29:21 i Humor,

Igår var jag på skolan och träffade mitt arbetslag! De hade ordnat en liten fest med tillverkning av julgodis, mat och julklappsbyte. Det var så rackarns trevligt att få träffa arbetslaget igen, det var så himla länge sedan!!


Mysigt värre på arbetslagets julträff!!!

Så var det då dax att avslöja det rätta svaret på den sista bildgåtan av dem alla. Denna gång var det inte så lätt, men en prickade helt rätt och en annan var snubblande nära. Vi börjar med att titta på själva bildgåtan.


Så här så förra bildgåtan ut!


Svaret kommer här! En hundleksak, från Reginas Zoohörna, föreställande en helt vanlig "snopp"!

Vinnare av bildgåtan var Ida från Umeå. Grattis Ida till trisslotten! Det här var alltså den sista bildgåtan före Jul och inte bara före Jul utan tills jag känner mig sugen igen. Det är så tråkigt när det bara är 3 - 4 stycken som är med och gissar av alla de som besöker min blogg.

Nu är det ju fredag och det innebär ju en historia och här kommer den. Faktiskt en tomtehistoria denna gång!

Veckans historia

Som alla piloter får Jultomten reguljära besök av Internationella FlygInspektionen, och det var dagarna före jul som IFI kom på besök upp till Nordpolen.

Jultomten väntade besöket, och hade därför sagt åt småtomtarna att ha släden och renarna i topptrim.

Tomten tog fram sin loggbok och såg till att alla hans papper var i ordning. Syningsmannen gick långsamt runt släden. Han kollade renarnas seldon, landningsställen och Rudolfs mule. Med ytterst noggrannhet räknade han över Jultomtens vikt och balansering av den enorma lasten. Så var de klara för testkörningen. Tomten hoppade upp i släden, spände fast bältet och kollade kompassen. Så hoppade syningsmannen in vid sidan av Tomten, och Tomten blev lite förundrad då han såg att syningsmannen hade ett hagelgevär med sig.

-Vad är den där bra för?" frågade Tomten undrande.

Syningsmannen flinade och viskade:
-Det här får jag egentligen inte tala om, men vi ska testa hur det går om du förlorar en motor vid starten!


Ja, undra vad det kan vara?

Ha nu en trevlig och underbar fredagskväll och se till att ni har det mysigt, men glöm inte att vila upp er inför den stundande julhelgen!!!

En av dom bra sakerna med jul är att du kan få folk att glömma
det förflutna med en present!
  /Norman Vincent Peale

dan

Kommentarer

Postat av: Lippe

Publicerad 2010-12-17 22:55:44

Hahaha!! Och jag som googlade "rosa tuggleksak" och försökte fuska!! Rätt åt mej!!

Vi har haft många tuggleksaker till hundarna i min familj men en sådan har jag aldrig sett.....

Nästa bildgåta kniper jag!

Kul att du har varit ute och roat dej lite, det kan nog behövas.

Ha en bra helg!/ Lippe

Postat av: Ida från Umeå ;)

Publicerad 2010-12-19 11:56:14

åhå vad roligt!!! hoppas det är 1 mille :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela