Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Kråkor med guld!

Publicerad 2010-12-04 19:15:20 i Familjeliv,

Det känns vissa dagar som att ryggen blir sämre och sämre. Så är det nog inte utan ryggen gör väl mer ont när man tappar sugen och inte orkar se allt det ljusa som finns runtomkring en. Igår var det en sådan dag! Idag däremot så känner jag mig starkare och lite gladare och då känns ryggen betydligt bättre, och det är så rackarns skönt. För en liten stund sedan så kände både jag och Ingela för att se någon av våra julfilmer, från vår filmhylla. Vi har en del att välja bland, men till slut så föll vi båda för en svensk "thrillerartad" barnserie, nämligen "Kråkguldet" från 1969. Vi minns båda två hur spännande och lite spooky serien var då det begav sig för drygt 40 år sedan. Oj oj oj vad tiden går förresten! Vi såg serien igen för 2 år sedan och tyckte då att den var lika bra nu som 50-åringar som då, det beror nog på att vi båda har så mycket barn kvar i oss. Men prova gärna att se den, vare sig ni såg den -69 eller aldrig sett den. Filmen finns att köpa i stort sett överallt där filmer säljs. Priset då? Jo ynka 59 kronor för nästan tre timmar barnslig julthriller, det ni!!!


Baksidan av tillhörande DVD-fodral.

Eftersom jag inte fick med något humoristiskt igår på min blogg, så får det bli lite denna dag istället, lördagen den 4 december 2010. Go for it babe!!!

En sövande historia!

- Snälla syster, jag kan inta sova. snälla, ge mig en sömntablett.
- Nej, du får vänta tills nattsköterskan kommer.
- När kommer hon då?
- Klockan tio.
- Jaha, då får jag väl hålla mig vaken till dess!

Avslutar med en liten söt bild!


Det är så sant så, eller hur killar??!!

Attans åxå!!!! MODO "torskade" på bortaplan mot Färjestad med 2-3. Tråkigt förstås, men jag får ju se "Kråkguldet" nu och genast kommer sorgen att lägga sig. Ha en bra lördagskväll mina vänner!!! 

PS VINNA pengar till jul? Chansen finns om du är med och gissar bildgåtan!!! Länk till bildgåtan HÄR! DS

dan

Kommentarer

Postat av: Lippe

Publicerad 2010-12-05 18:30:13

Så kan det nog vara, att en del dagar kan man bara inte orka med skiten!!

Glad iaf att du har dagar som inte är fullt så jäkliga!

Kråkguldet kommer jag ihåg, det gick flera sådana serier på den tiden.

Sådana som hade den där speciella känslan.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela