Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Utförsäkrad, fattig, arg och sårad!

Publicerad 2010-02-18 15:26:29 i Politik,

Som sagt, nu är jag utförsäkrad trots att det bara var 2 sketna veckor kvar till min stora ryggoperation! Nu ska jag istället gå på träffar på arbetsförmedlingen och arbetsrehabiliteras några timmar i veckan på mitt ordinarie jobb. Hur kul är det att gå på möten eller till sitt jobb när man har så ont så att man bara vill gräva ner sig. Dessutom så har jag feber nästan varje dag på grund av de inflammationer som uppstår i ryggen då jag rör mig för mycket.

Jag ska ner till Strängnäs för tester och operation den 24 februari, alltså på onsdag nästa vecka. Efter rehabiliteringen som följer ska jag återgå till mitt arbete. Varför var det så förbaskat viktigt att utförsäkra mig för dessa två veckor? Kontentan av utföräkringen blir att jag kan bli sjukskriven igen först efter 3 månader, jag tillhör alltså arbetsförmedlingen fastän jag har nyopererat mig, en normal sjukskrivning efter en sådan stor operation är tre månader. Helt sjukt!! Men det sjukaste är, att under tiden som jag är utförsäkrad, så förlorar jag ytterligare 4000 kr i månaden. Jag har alltså totalt sänkt min månadslön med 8000 kr (efter skatt) från det att jag jobbade till idag, då jag är utförsäkrad.

Sven Otto Littorin är en kvacksalvare när han står och säger att de flesta som blir utförsäkrade kommer att få mer i börsen än tidigare, skitsnack säger jag! Så många som 75% av de utförsäkrade får sänkt peng. Inte nog med att jag har fruktansvärt ont, feber och mår psykiskt riktigt dåligt, utan jag ska också straffas med att få 8000 kronor mindre i månadspeng! Hur kan någon rösta på något så osolidariskt? Jag bara undrar! Empati är nog inte något som förekommer i borgerlighetens finrum!
   
Sven Otto och Dag Otto! En av dem spelar dum medan den andre är dum, gissa vem som är vem? 

Dumhet är en egendomlig sjukdom. Den sjuke lider inte utav den, utan bara
hans omgivning!
/Paul-Henri Spaak

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela