Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Längtar uuut!

Publicerad 2010-01-07 15:54:36 i Djur och natur,

Det är fantastiskt fina dagar nu, om än kallt som bara den!!! När temperaturen går ner mot -25 grader så är det inte så roligt att vara ute. Nu kan jag ju ändå inte gå ut utan hoppar omkring här hemma på kryckor och försöker se nöjd och glad ut. Men oj oj oj vad jag längtar ut i skogen! Att få åka lite skidor i ospårad terräng eller promenera i ett hårt och fint skoterspår, skulle vara ren lycka för mig. Tänk att få packa lite fika, kikare och kameran och dra iväg ut i vår härliga natur, SUCK!!! Jag får nöja mig med att titta på lite bilder från förr och drömma mig bort en stund. Nästa vinter är jag med igen och kan göra mina utflykter igen, får jag hoppas! 


Svarttjärn en marsdag 2005!!


Brännmon vid Visarberget i Själevad 2 mil utanför Örnsköldsvik!


Brännmon igen!! Härliga skoterspår som hller för att gå på, suveränt!!!


Svartjärn igen i mars 2006 på eftermiddagen då eftermiddagssolen lyser upp skogen som en fond.


Längtar att få komma ut i skogen så det nästan gör ont!!!

När din längtan är stark nog kommer du utveckla övermänskliga krafter
för att uppnå!
  / Napoleon Hill

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela