Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Utökat snustest!

Publicerad 2010-01-21 17:04:27 i Familjeliv,

Nu har jag snusat upp de tre dosor jag fick tillsänt mig från SNUSBOLAGET strax före jul. Det var tre nya smaker som jag fick prova. Vill ni kolla in den förra testen innan ni börjar med att läsa detta så klicka HÄR!


En snusande MODO-it som beter sig som ett barn på julafton när snustestet anlände!

TESTRESULTAT



Så här säger tillverkaren: Oden's Classic Lös är ett skandinaviskt snus som har en relativt unik smak. Unik i det faktum att det är en av  få sorter som är smaksatt av ren tobak. Tobaken som har valts ut i Oden's Classic har naturligt jordnära undertoner och en viss sötma. Med en tillsatt sälta får den en traditionell svensk snussmak. Inga konstigheter, med andra ord. Relativt grovmald konsistens. Dosan har en attraktiv design, inspirerad av nordisk mytologi.

Så här tycker jag: En helt okey snus som för tankarna till Ettan. Upplevdes dock torr trots att det var långt kvar till bäst före. Dessutom har den en doftarom som inte tilltalar mig, notabelt är att doften spelar en stor roll. Men om den inte vore så torr och man kan förbättra doftaromen, kan Oden's Classic lös bli en favorit bland traditionella Ettanfans!

Betyg: 3 av 5 dosor



Så här säger tillverkaren: Oden's Classic Extra Stark Lös är skandinaviens starkaste snus! Smaken är mjukt avrundad, trots dess styrka. Den utvalda tobaken i Oden's Extra Stark Lös har jordnära undertoner och en viss sälta. I Konsistensen relativt grovmald för att hålla bra.

Så här tycker jag: En riktigt bra snus, rent av kanon! Bra konsisten, god smak om än lite av den negativa doftaromen. En snus med mycket smak som ger valuta för pengarna!!!

Betyg: 5 av 5 dosor




Så här säger tillverkaren: Oden's Kanel Lös har smaksatts med kanel för ett nytt grepp på smaksatt snus.  Den något kryddiga smaken av  kanel finns hela tiden med i bakgrunden, men blir aldrig överväldigande. En i grunden bra blandning av tobakssorter gör att Oden's Kanel lös får en balanserad smak av kanel och tobak utan att vara för söt. I konsistensen relativt grovt mald, för att hålla formen bra.

Så här tycker jag: En rent av bedrövlig snus! Jag fick lite av samma smak i munnen som när man varit hos tandläkaren, lite kryddnejlika alltså. Doftar inte dåligt men påminner om en blandning av Björnsklister och dynamit. Nej snus ska lukta snus!!! Bra konsistens.

Betyg: 1 av 5 dosor

Vill ni besöka SNUSBOLAGETS hemsida för att kolla in och jämföra priser, tryck då HÄR!

Innan du helar andra, hela dig själv!   /Mahatma Gandhi

PS Ikväll möter MODO Timrå hemma, Oj Oj OJ det blir tufft! Men vi får hoppas på det bästa för MODO!  DS

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela