Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Bullfest bullfest hela Dan!

Publicerad 2010-07-28 10:46:05 i Familjeliv,

Vad kan väl vara härligare en solig sommardag än en bullfest på nybakade kanelbullar och blåbärsbullar! De varma bullarna som med sin mjuka konsistens fyller ut hela munhålan och den kalla mjölken som likt en havsvåg sköljer genom mun och hals, de e sommar det!!!


En del av de varma bullarna är framdukade! Bara att kasta sig över!!!


Medan Ingela och Kristoffer fikar sina bullar på ett vördnadsfullt sätt så .....


... vräker jag i mig de goda varma smakrika bullarna på ett sätt som kan få vilken bordsgranne som helst att känna sig illamående!!!


Frågan jag ställer mig varje gång jag fått frossa på Ingelas makalösa bullar är; kommer jag någonsin mer att få chansen att avsmaka hennes bullar? Vad tror ni? Efter en stund sitter jag där ensam vid fikabordet med min fråga och med Gibson vilt jagande alla bullsmulorna på trallgolvet. De uppskattade visst inte mitt, allt annat än belevade sätt att äta bullar!?

Det finns ingen fullkomlig lycka som varar mer än fem minuter!  / Jules Renard

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela