Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Fet mage och fredag!

Publicerad 2010-07-30 14:49:23 i Familjeliv,

Att inte kunna göra i stort sett någonting på grund av smärta sätter sina spår. Då menar jag inte det psykiska lidande jag går igenom, nej jag menar mer synliga och påtagliga spår! Jag sväller och börjar helt enkelt att bli fet, eller rättare sagt fetare! Det är på magen den syns vilket är ganska vanligt för "gubbar" i min ålder.


Vad är nu detta tycks jag tänka när jag tittar på min mage!!

Jag äter rätt sunt och inte dricker jag en massa öl heller, så vad beror det då på? Joo just det att jag inte gör ett förbaskat dugg. Till och med gräsklippningen, som alltid varit min grej, ombesörjer min kära fru. Så när jag blir bättre i ryggen så ställs jag inför ett val, ett vägskäl där de två vägarna bär åt helt olika håll. Ska jag ta den vänstra vägen eller blir det den högra vägen. Helst vill jag försöka ta den vänstra vägen men det är ju så många i min ålder som valt den högra vägen, så valet i nog inte så himla enkelt. Vad tycker ni jag ska välja för väg, den vänstra eller den högra? Jag vet! GI här kommer jag!!!



Nu är det fredag som sagt och många börjar jobba nu på måndag. En semester går rasande fort och det är lång väntan till nästa sommar. Men de som har haft semester de sista fyra till fem veckorna kan då inte klaga på vädret. Sol och värme har det varit hela tiden och regndagarna är lätträknade. men sommaren är inte slut än utan många fin dagar finns nog att avnjuta här framöver. Nu till veckans historia!

Skogsarbetarn!

Ett äldre par bodde i en stuga nära skogen, dom hade problem med det sexuella.
Mannen jobbade som skogsarbetare, och dom gångerna han fick fart på petter-niklas,
var när han var ute och jobbade i skogen.
 
Han försökte med att springa hem för att få vara med gumman, men när han
kom hem hade petter-nicklas lagt sig igen.
 
En dag kom gumman på en bra ide:
- Ta med dig älgstudsaren och skjut ett skott när du får stånd.
 
Det fungerade jättebra, ända tills det blev älgjakt, då sprang gumman ihjäl sig!!!!

Det var det och jag tycker synd om den kärlekskranka frun. Som tur är så är det ju bara en dum fräckis och inte sanninga!!

Men nu är det ju fredag och många av er vill göra lite extra mysigt till kvällen. Jag tror att det viktigaste är dock att bry sig om varandra, se varandra och framförallt prata med varandra. Är det på det viset så behöver man varken förrät, oxfilé med ett gott rödvin till eller efterrätt,  för då duger blodpudding och mjölk minst lika bra!!!! 

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela