Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Fredag, waterboy och svar på senaste bildgåtan!

Publicerad 2010-07-16 19:29:17 i Familjeliv,

Idag så var det dax för mig att få ta mig ett dopp. Eftersom det är så varmt i vattnet så inbillar jag mig att det är ok för min nyopererade rygg. Det var jätteskönt när man väl kommit i en stund. Fy, vilken badkruka jag blivit, detta med tanke på vilken vattenvarelse jag var när jag var yngre!


Inte fega nu Dan, tycks jag höra att det viskas i vassen. Det underlättar alltid att blöta sig lite först innan man hoppar i på riktigt! Nuvarande status Dan Jonsson = +2 kg, 69 kg istället för 67 kg, bannade rygg!!!!


Sådär ja, nu har badkrukan Dan badat också!!!

Svaret på förra bildgåtan!


Så här såg förra bildgåtan ut.


Visst var det en del av en tändsticksask som förra bildgåtan gällde. Ungefär där innanför ringen var det fotat. Grattis Agneta Jacobsson det gjorde du bra. Dock var det inte någon trisslott utlovad denna gång, sorry Agneta!!

Nu är det freedag har jag hört, och med den ett avslut på veckan. Man blir lite smått "dagavill" när man är ledig. Hur som helst så fortsätter värmen och inte många går omkring och längtar efter höstrusk, förutom jag då! Jag är en höst och vintermänniska ända in i roten. Men visst, det är helt okey med sommar med, men tänk en brasa i kaminen, en massa tända ljus och en god bok i skenet från brasan. Det slår mycket det! Dan är nog inte riktigt klok, säger nu en hel del av er som läser detta! Jag kan bara hålla med och glad är jag för det. Varför? Jo, det underlättar livet en hel del om man är smått tokig, bara lämpligt alltså!

Nu ska ni ha det skönt i den varma kvällssolen. Men glöm inte att bry dig om dina närstående! För då känner ni alla er glada och behövda, det är viktigt det ser ni!!! Förra fredagen blev det ingen rolig historia men lugn bara lugn för här kommer en!

Veckans roliga historia! (Den nakne äkta mannen)

- Det är alltför varmt för att ha kläder på i dag sa mannen till sin hustru och tillade:

- Älskling, vad tror du grannarna skulle tänka om jag klippte gräset naken?"

Hustrun tittade på honom och sa:

- Att jag tog dig för pengarnas skull!!!


Om vi behandlade alla vi mötte med samma tillgivenhet som vi hyser
för vår favoritkatt, skulle de också spinna.
  /Martin Delany

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela