Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Äntligen är helikoptrarna här!

Publicerad 2010-06-05 13:35:10 i Djur och natur,

Var ut med Gibson härom dagen och till min förtjusning upptäckte jag att trollsländorna dykt upp eller rättare sagt utvecklats från larv till "helikopter"! Denna gång gällde det en Fyrfläckig trollslända (Libellula quadrimaculata). Kolla in bilderna jag lyckades ta på dessa snabba superflygare!


Den är vacker den Fyrfläckiga Trollsländan, eller hur?!


Klicka på bilden!

Vi kan inte leda naturen om vi inte samtidigt lyder den!  / Francis Bacon

dan

Kommentarer

Postat av: HelenaN

Publicerad 2010-06-06 00:21:11

Hej Dan!

Råkade hamna på Din blogg o ser att jag känner ju dig - KUL! Vill bara säga att jag tycker du visar fantastiska foton :)

Ha det gott!

//Helena

Postat av: Minos

Publicerad 2010-06-06 15:44:04

Vilka bilder, wow. Du är duktig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela