Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Tillbaka till 60-talet!

Publicerad 2010-06-23 09:37:57 i Musik & dans,

Återkommer ofta till musik som jag hörde och tyckte om som barn på 60 och 70-talen. Jag har nog lätt för att fastna i minnen och då positiva minnen man kan suga på. Då är musik ofta en minnesförstärkare, för man minns helt plötsligt något som hänt för länge sedan då man hör en viss låt eller känner en viss lukt. Visst känns det igen? Då jag ofta är inne på Youtube och söker och lyssnar, hittar jag nu och då musikpärlor som för mig tillbaka i tiden och som får mig att minnas ett och annat. De låtar jag presenterar idag utgör några av de låtar som etsat sig fast i mitt minne och som för mig tillbaka till slutet av 60 och början av 70-talet. Låt er väl smaka och kanske någon av er också får en och annan "flashback" när ni hör låtarna!?


The Mamas and The Papas med en populär låt under flower power eran omkring 1965 - 1969.


Scott McKenzie var tidigare medlem i The Mamas and The Papas, innan han gjorde solokarriär.


Alltid lika stämningfulla "Tamburin Man" skriven och tonsatt av Bob Dylan.


The Beach Boys. Det fläktar sommar, bad, grill och brudar!!!

Alla behöver sina minnen. De håller betydelselöshetens varg utanför dörren!  /Saul Bellow

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela